Kategorie

piątek, 17 kwietnia 2015

Wywiad z Panią Martą Szymurą

Natalia Ruczaj: Dlaczego została Pani nauczycielem? Czy zawsze Pani wiedziała, że będzie wykonywać ten zawód?
Pani Marta Szymura: Jak byłam młoda bardzo lubiłam się uczyć matematyki i szybko odkryłam że potrafię innym wszystko wytłumaczyć. Zawsze chciałam być nauczycielem, ale skończyłam studia na AGH i zaczęłam pracę jako inżynier materiałów budowlanych. Niedługo potem pojawił się na świecie mój syn i stwierdziłam, że praca w terenie przez 14-16 godzin na dobę uniemożliwia mi opiekę nad nim. Skorzystałam z tego, że w czasie studiów na AGH studiowałam też kierunek pedagogiczny i przeniosłam się do szkoły podstawowej. Uczyłam kolejno: fizyki, chemii, matematyki, języka rosyjskiego i w końcu języka angielskiego... i tak do dziś :)
N.R.: Jak długo uczy pani języka angielskiego?
M.S.: Języka angielskiego uczę już 23 lata.
N.R.: Jak według Pani skłonić uczniów do tego, aby chętnie uczyli się języków obcych?
M.S.: Po pierwsze, trzeba wskazać im ich mocne strony, trzeba im udowodnić że potrafią - przecież każdy potrafi myśleć. Po drugie, trzeba wskazać dzieciakom że języki obce to nauka logiczna - można troszkę wkuć i trochę wymyślić, a po trzecie, trzeba ocenić za każdą umiejętność osobno - jeśli ktoś jest słabszy z mówienia, to może być lepszy z czytania lub pisania - każdy ma swoje mocne strony.
N.R.: Czy wyjeżdżała Pani na jakieś wycieczki zagraniczne?
M.S.: Tak, jako dziecko do "krajów demoludu", ale nigdy do krajów anglojęzycznych - niestety. 
N.R.: Co lubi Pani robić w wolnym czasie? Czy ma Pani jakieś hobby? 
MS.: Trochę zapomniałam o hobby, bo szkoła zabiera dużo czasu, ale jak znajdę trochę wolnego czasu to uwielbiam wałęsać się po lesie bez-dróżkami i pływać na żaglówkach jednoosobowych. Natomiast w roku szkolnym zawsze muszę znaleźć choć chwilę na czytanie książek.
N.R.: Dziękuję za rozmowę!

Grono pedagogiczne SP nr 109/ Fot. Agnieszka Leonardi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz