Kategorie

niedziela, 8 marca 2015

Wywiad z Panią Małgorzatą Stawarczyk

Wywiad z Panią Małgorzatą Stawarczyk - nauczycielką wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej nr 109 w Krakowie

Natalia Ruczaj; Dlaczego została Pani nauczycielem?
Pani Małgorzata Stawarczyk; W dzieciństwie nie marzyłam o zawodzie nauczyciela. Zawsze jednak interesowałam się sportem.Uprawiałam piłkę ręczną i dlatego podjęłam studia na Akademii Wychowania Fizycznego.W trakcie studiów zdecydowałam, że będę nauczycielem wychowania fizycznego.
N.R: Jakie jest największe osiągnięcie uczniów pod Pani opieką podczas zawodów sportowych/turniejów?
M.S: Jednym z  ważniejszych sukcesów uczniów i moim był udział w imprezie sportowej pod nazwą III Spotkanie Narodowe
Młodych, które odbyło się w 1992 roku w Paryżu.W ciągu 10-dniowego pobytu we Francji uczniowie uczestniczyli w zawodach sportowych, które zostały zorganizowane w trzech dyscyplinach: pływaniu, lekkiej atletyce z klas piątych naszej szkoły. Na 85 drużyn z różnych krajów zajęliśmy wysokie III miejsce. Ponadto, każdy najmniejszy sukces moich uczniów jest moim wielkim sukcesem!
N.R: Jakie było najniebezpieczniejsze zdarzenie podczas Pani lekcji?
M.S: Podczas moich lekcji nie zdarzyło się wiele niebezpiecznych wypadków, ale w pamięci szczególnie utkwił mi jeden. Bardzo sprawna uczennica z klasy VIII podczas wykonywania przeskoku przez kozła upadła tak niefortunnie, że złamała rękę. Wyglądało to bardzo groźnie i od tego czasu zawsze uważam, nawet przesadzam z asekuracją moich uczniów przy wykonywaniu trudniejszych ćwiczeniach.
N.R: Lubi Pani prace z dziećmi?
M.S: Pracę z dziećmi bardzo lubię, ale życzyłabym sobie, żeby były grzeczniejsze i ciszej zachowywały się podczas lekcji.
N.R: Jaki jest Pani ulubiony sport?
M.R: Moją ulubioną dyscypliną jest piłka ręczna, ale interesuję się również innymi sportami: siatkówką, tenisem ziemnym i lekkoatletyką.
N.R: Co Pani lubi robić po pracy w szkole, czy ma Pani jakieś hobby?
M.S: Po pracy w szkole szukam miejsc, gdzie jest cicho. Uwielbiam rozwiązywać krzyżówki (Jolki) i czytać książki. Lubię też aktywnie spędzać czas.W lecie - piesze i rowerowe wycieczki, w zimie -narty.
N.R: Dziękuję za rozmowę!

Grono Pedagogiczne w SP nr 109./Fot. Agnieszka Leonardi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz